Typisch Twents
Lekker nieuws oet Losser
Elke
De nieuwe kip-mangosalade commercial is klaar, vanaf vandaag op tv en online te zien!
Het verhaal van Johma begint in 1968 toen de oprichters Johan en Martin een saladebedrijfje begonnen in een garage in Glanerbrug (een plaatsje dichtbij Enschede in Twente). Een bedrijfsnaam was snel gevonden door beide voornamen te combineren. De eerste afnemers waren slagers en kleine supermarkten in het oosten des lands.
De groei zat er vanaf het begin af aan goed in. Midden jaren '70 had de afzet zulke vormen aangenomen dat huisvesting op een grotere locatie nodig was. Deze vonden ze in Losser, enkele kilometers verderop. Onder een andere directie zette de groei vanaf midden jaren '80 flink door. In deze jaren lanceerden ze ook het bekende deuntje "salades van Johma, verrassende lekkere salades".
Met de eigen Twentse werkwijze (sympathiek, hardwerkend, eerlijk) hebben ze in de jaren erna vele innovaties gelanceerd. In 2010 en 2011 hebben ze de recepturen en verpakkingen onder handen genomen en daarmee ook de huisstijl. Onder de naam Johma oet Twente presenteren zij met gepaste trots de roots.
Bekijk hier de nieuwste commercial van Johma.
Meer info over Johma klik hier.